Uanset om der er tale om en klub eller et firma inden for dans eller al mulig andet, er der jo konkurrence om at få medlemmer. I hvert fald i de større byer, hvor der er flere udbydere. Sådan var det også for os. Vi ville selvfølgelig gerne have nye dansere, da de jo er livlinen for vores eksistens. Og det gik da også OK med det, men vi følte, det kunne blive bedre.

Det handler om at være der

Når jeg mødte ind på arbejde omkring kl. 14, var der altid en stribe beskeder på telefonsvareren. Nogle var fra medlemmer, telefonsælgere og andet – og næsten hver dag var der beskeder fra mennesker, der måske kunne være interesserede i at danse hos os. Og så var der vel omkring en 3-5 opkald, hvor folk blot lagde på, når de fik telefonsvareren.

Jeg fik overtalt de andre til at teste, hvad der ville ske, hvis vores telefon faktisk blev taget af et menneske i perioden fra kl. 8 om morgene og frem til jeg mødte ind kl. 14.

Det gjorde vi så via et tilbud om telefonpasning fra Blumensaadt.

En måned var mere end rigeligt

Allerede efter en måned, hvor de passede telefonen fra 8 til 14, vidste vi, at det her var et lille “mirakel”. I den måned fik vi 70% flere nye medlemmer, end vi havde fået måneden forinden.

Telefonpasserne hos Blumensaadt var sat ind i muligheder og priser, og de var sindssygt gode til at kapre medlemmer – så når jeg mødte ind, var der emails til mig med medlemmer. Ikke emner – decideret nye medlemmer!

Det viser jo bare, hvor sindssygt vigtigt det er, at man er nærværende når kunder vil tale med en.

Prøv engang at se og høre denne video:

 

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *